Intervju

Ursanina: v objemu volnenega filca

Ursanina je blagovna znamka mehkih, toplih, prijetnih in udobnih izdelkov iz barvitega volnenega filca, ki jih ustvarja oblikovalka in likovna pedagoginja Urša Nina Cigler. Estetika, uporabnost in udobje so njena glavna načela, katerim sledi pri ustvarjanju. Navdihuje jo vse, kar jo obdaja. Kakšno izjemno naključje – iz članka v reviji se je rodil posel, ki bo kmalu prerasel slovenske meje.

D. Cigale 29.4.2013, 19:00

Kako se je rodila Ursanina?
Blagovna znamka Ursanina se je rodila, ko sem Urša Nina Cigler oblikovala kopico izdelkov iz volnenega filca, ki so potrebovali prepoznavno ime. Sem Urša in tudi Nina, a ker se 'š' ne obnese dobro na mednarodnem trgu, je strešica odpadla, hkrati pa Ursa latinsko pomeni medved, kar na nek način lepo opisuje značilnosti mojih izdelkov. Ursanina zveni mehko, toplo, prijetno, udobno ...

Kaj vas je navdihnilo, da ste začeli ustvarjati iz barvitega volnenega filca? Ste ustvarjalni že od nekdaj?
Ustvarjam, odkar vem zase. Vedno so me zanimale najrazličnejše tehnike in vsa likovna področja. Prav zato sem se odločila za študij likovne pedagogike, ker so v učnem programu zelo raznoliki predmeti: slikarstvo, kiparstvo, risanje, grafika, kiparstvo, keramika, scenografija in lutkarstvo, grafično oblikovanje … V prav vseh tehnikah sem uživala in še danes se sprehajam med različnimi tehnikami. Diplomirala sem s kiparskimi deli, danes pa ustvarjam pretežno v slikarstvu, fotografiji in oblikovanju. Po študiju sem delala pri reviji Atelje, kjer sem pripravljala izdelke in tekste, kasneje pa tudi fotografije. Za eno od številk revije sem morala pripraviti izdelke iz filca. Nastali so prvi copati, broška in torbica.

Kako je dozorela odločitev za samostojno pot ter izdelavo izdelkov iz filca?
Ker je bil odziv na ta članek v reviji Atelje zelo dober, sem izdelala še nekaj parov copat in brošk in jih razstavila na skupinski prodajni razstavi v galeriji Škuc. Od tam me je pot počasi pripeljala do tukaj, kjer sem danes. Rodila se je blagovna znamka Ursanina, ki obsega izdelke iz 100-odstotnega volnenega filca, kot so copati za ženske, moške in otroke, torbe in torbice, broške, po novem pa tudi balerinke iz blaga in filca. Volneni filc me je prevzel zaradi številnih prijetnih lastnosti volne – je zračen, topel, lahek, mehek, a hkrati ne bode. Copati iz filca so zato primerni za vse letne čase, saj pozimi grejejo, v toplejših mesecih pa so zračni in se noga v njih ne poti.

Kako so potekali prvi koraki – izdelava in prodaja izdelkov, obveščanje javnosti …?
Kar nekaj časa sem vse izdelke izdelovala doma v kuhinji. Šivala sem z maminim Bagat šivalnim strojem na kuhinjski mizi. S škarjami sem rezala kroje za copate, torbe in tudi male rožice in metulje. Ko so bili žulji preveliki, sem začela raziskovati, kako to delajo v proizvodnji. Potem sem počasi začela investirati v nože, štanco in ostale nujne pripomočke za enostavnejšo in hitrejšo izdelavo izdelkov. Izdelke sem sprva prodajala v trgovinici Društva Pozitive (ki žal ne obstaja več). Ko sem bila sposobna narediti večjo količino izdelkov, sem se nekega dne opogumila in se z vrečo izdelkov odpravila v trgovino Lola, ki se mi je zdela primerna za prodajo mojih copatov. Lastnici so bili izdelki zelo všeč in jih je takoj uvrstila v prodajo. Potem pa moram priznati, da so me začele lastnice drugih trgovinic kar same kontaktirati. Izdelke sem začela prodajati tudi na umetniški tržnici Art-market in še na nekaj drugih sejmih. Tudi številne revije so kar rade objavljale fotografije mojih izdelkov. Trenutno največ promocije izvajam preko svoje Facebook strani http://www.facebook.com/ursanina.

Ali ste uspešni?
Glede na to, da vsak človek 'uspeh' razume po svoje, vam težko odgovorim s kratkim odgovorom. Če vam uspeh pomeni finančno bogastvo, potem je odgovor NE. Če uspeh pomeni, da delaš to, kar imaš rad, da imajo ljudje radi, kar jim ponujaš, da iz nič ustvariš blagovno znamko, ki je prepoznavna in cenjena, potem DA.

Koliko časa porabite za izdelavo enih unikatnih copatkov?
Glede na to, da nobenega izdelka ne naredim naenkrat od začetka do konca, vam na to vprašanje ne znam odgovoriti.

Kaj vas vodi pri ustvarjanju? Kje poiščete navdih?
Pri ustvarjanju sledim trem načelom: estetiki, uporabnosti in udobju. Navdih najdem vsepovsod okrog sebe. V medijih, na ulici, v naravi, na sejmih ali pa se kar pojavi v glavi, ko to najmanj pričakujem. Predvsem pa ustvarjam tako, da je izdelek najprej všeč meni. Včasih kakšnega naredim tudi po naročilu stranke ali za moje najbližje, potem pa se izkaže, da je všeč tudi meni in posledično tudi mojim strankam. Zdi se mi, da sem se kar dobro naučila presojati, kateri izdelki in katere barvne kombinacije ter oblike bodo všeč mojim strankam.

Katere so prednosti in pomanjkljivosti volnenega filca, če ga primerjamo npr. z usnjem, z blagom?
Prednosti so enostavno oblikovanje. Filca ni treba robiti, enostaven je za rezanje in šivanje. Ima veliko prijetnih lastnosti volne – je zračen, topel, lahek, mehek, a ne bode. Copati iz filca so zato primerni za vse letne čase, saj pozimi grejejo, v toplejših mesecih pa so zračni in se noga v njih ne poti. Pomanjkljivosti so predvsem zelo visoka cena in slabša trpežnost v primerjavi z usnjem.

Ali se lahko preživljate z ustvarjanjem?
Da.

Pred kratkim ste se udeležili mednarodnega sejma Ambiente v Frankfurtu kot mladi poslovni talent. Kakšna je bila izkušnja?
Izkušnja je bila izjemno dragocena. Svoje izdelke postaviš ob bok svetovni konkurenci in preveriš svoj položaj na svetovnem trgu. Učiš se poslovnih prijemov, stika in komunikacije s strankami, predstavitve svojih izdelkov na najboljši možen način ... Sicer skoraj vsak večji sejem nudi možnost novim razstavljavcem, da se udeležijo sejma po ugodnejši ceni. Sejem Ambiente ponuja dve možnosti – sekcijo NEXT in sekcijo TALENTS. Posebna komisija izbere v delno sponzorirano sekcijo NEXT novince, katerih izdelki dosegajo določeno kakovost in izvirnost. V TALENTS pa komisija uvrsti nadarjene oblikovalce, predvsem industrijske oblikovalce in oblikovalce nakita, ki razstavljajo inovativne oblikovalske presežke. Ta sekcija je za razstavljavce popolnoma brezplačna.

Ali je udeležba na sejmu postala prelomna za vaš posel?
Uspeh na mednarodnih sejmih se redko zgodi čez noč. Kupci so namreč pri novih razstavljavcih precej previdni, včasih traja nekaj let, da se opogumijo in naročijo tvoje izdelke. Vseeno pa sem dobila kar nekaj novih tujih kupcev, vendar še ne dovolj, da bi bili prelomni za moj posel. Vsekakor se je zgodil prelom v moji glavi, saj sem o svojem poslu začela razmišljati globalno.

Ali ste zaradi udeležbe na sejmu spremenili zastavljene načrte?
Ne. Delam naprej tako kot pred sejmom, le da zdaj z zavedanjem, da bom nekoč intenzivneje poslovala tudi preko meja naše države.



Foto: Ursanina,
www.ursanina.si

Nazaj na vrh

Morda vas zanima tudi

Majhno belo stanovanje, veliko 42 m2

To majhno belo stanovanje se nahaja v Tel Avivu v Izraelu, leta 2017 pa ga je zasnoval Yael Perry. Stanovanje meri 42 m2 in ga uporabljajo kot počitniško stanovanje. Oblikovalec je stanovanje spremenil v svetel prostor minimalističnega stila. Več

Moderna hiša v Italiji s toplim sodobnim vzdušjem

Moderno dvonadstropno hišo v Italiji so leta 2016 temeljito prenovili. Zasnovo sodobne ureditve je naredil arhitekt Davide Conconi. Bela barva in topel les sta določila podobo in vzdušje prenovljenega interierja. Več

Moderno stanovanje v sodobnem klasičnem stilu

Elegantno stanovanje, ki se nahaja v Varšavi, je leta 2017 oblikoval Fuss Studio. Oblikovalci so prenovili stanovanje v sodobnem klasičnem stilu, pri tem pa so uporabili močne barve in mehke pastelne barve. Več

Razkošno stanovanje za mlado 4-člansko družino

Luksemburško stanovanje je zasnoval in prenovil ugledni litovski oblikovalski studio Interjero Architektūra. V tem prenovljenem domu so kot značilen oblikovalski podpis uporabljene bogate teksture, grafične podrobnosti, izrazne barve, trendovski oblikovalski elementi in umetniški kosi pohištva, zato si ureditev stanovanja zasluži, da jo raziščemo. Več

Nazaj na vrh


Naključni članki