Intervju

Priložnosti si ustvarjaš sam, s trdim delom!

Klavdija Jarc, oblikovalka notranje opreme, je že pred zaključkom študija spoznala, da prihodnost ne bo rožnata in da ji preostaneta samo dve poti – ali jamranje, kako ni dela, ali pa težavnejša pot, ko si bo priložnost ustvarila sama. Zasnovala je Woodieful, multifunkcionalno pohištvo, katerega prvi pohištveni izdelek je Stolžek.

D. Cigale 23.7.2015, 22:32

Klavdija, kako se spopadate z dejstvom, da so nekateri poklici danes nezaposljivi oziroma imajo kilavo perspektivo? Razmišljate tudi o tujini?

Vedno sem bila mnenja, da če si ambiciozen, delaven in nenehno aktiven na svojem področju, se bo našla priložnost za delo. Seveda pa je to pri nekaterih poklicih malo lažje kot pri drugih. Verjamem v to, da si priložnosti ustvarjaš sam, s trdim delom. Če čakaš doma in samo jamraš, kako ni dela, kar dela kar nekaj današnje mladine, se zagotovo ne bo nič spremenilo.

Tujina se mi je vedno zdela zanimiva. Na dodiplomskem študiju sem bila na izmenjavi v Valencii, kar je le še potrdilo moje pozitivno mnenje o tem, kako je dobro tu in tam zapustiti varno domače gnezdo. Kar pa se tiče dela v tujini, puščam vse možnosti odprte.

S svojim izdelkom se že spogledujem s tujino, kar je bil tudi prvotni načrt. Začeti v Sloveniji, se naučiti nekaterih veščin trženja in potem poskusiti v tujini, saj je Slovenija tako za mnoge izdelke kot tudi za Stolžek preprosto premajhen trg. Nekaj kosov je bilo že poslanih v ZDA, Francijo, Švico, Nemčijo, Italijo in na Kanarske otoke, kar potrjuje, da zanimanje za izdelek obstaja. Ravno tako je bilo kar nekaj tujih trgovin, spletnih in fizičnih, ki so mi pisale, da bi umestile izdelek v svojo trgovino. Takšna in drugačna povpraševanja mi dajejo zagon in potrjujejo, da za izdelek obstaja tržišče.

Kako se je rodil Stolžek, multifunkcionalen kos pohištva? Je ideja dolgo časa zorela v vas ali je bila rojena v trenutku?

Ideja za izdelek se je porodila v zadnjem letniku študija, ko smo dobili nalogo oblikovati kos pohištva za otroke. Večina se nas je odločila oblikovati otroški stolček, meni pa preprosto ni bilo dovolj, da ima samo eno funkcijo. Obliko sem načrtno spreminjala in prilagajala toliko časa, dokler nisem prišla do oblike, ki ponuja skoraj neskončne možnosti uporabe – nočna omarica, mizica ob sedežni garnituri, stolček, držalo za knjige, revije, držalo za long boarde ali skejte, držalo za gramofonske plošče …

Od ideje do izdelka, ki ga je mogoče prodati, je dolga pot. Kako se je odvijala Stolžkova pot in kako ste se spopadali z neizkušenostjo ter neprepoznavnostjo?

Ja, pot je res dolga! Na prvo večjo težavo sem naletela že na samem začetku, in sicer pri iskanju proizvajalca. Nisem si mislila, da bo tako zahtevna naloga. Zelo težko je bilo najti nekoga, ki je bil sploh zainteresiran za proizvodnjo izdelka, nato pa ga izdelati v kakovosti, ki sem jo določila. Na začetku ti manjka samozavesti, odločnosti in seveda izkušenj, kar izvajalci opazijo in tudi izkoristijo. Imam nekaj slabih izkušenj in narejenih je bilo kar nekaj napak, iz katerih sem se ogromno naučila.

Sodelovanje na platformi Kickstarter je že skoraj nujno oziroma modno. Vas mika?

Kickstarter se mi zdi odlična zadeva in na neki točki bi zagotovo bila rada del te izkušnje – ali s svojim izdelkom ali pa le del neke ekipe. Zaenkrat sem se odločila za daljšo in nekoliko počasnejšo pot, saj nabiram različna znanja, ki mi manjkajo, zato se želim naučiti še mnogih stvari, preden se odločim za množično financiranje.

Na to temo sem se udeležila kar nekaj predavanj in poznam nekaj ekip, ki so bile uspešne na platformi, zato vem, koliko dela in truda je potrebno, da kampanja uspe. Zadeve ne gre podcenjevati, saj ljudje velikokrat zmotno mislijo, da je kampanja mačji kašelj, ker je do sedaj uspelo že mnogim slovenskim ekipam. Žal brez enotne ekipe, ki stremi k istemu cilju in zanj tudi trdo dela, ne gre.

Kickstarter in podobne platforme so predvsem zanimive za manjše izdelke (Goat mug, Lumu, Chipolo, Ondu …), saj so priročni za pošiljanje po svetu. Pri večjih izdelkih gre tudi za večjo težo, kar posledično pomeni tudi večji strošek pošiljanja. Seveda to ne pomeni, da večji izdelki ne morejo uspeti (dober primer sta Flykly in Tratar bikes …), mislim pa, da velikost in teža izdelka ter posledično poštnina igrajo precejšnjo vlogo pri uspešnosti kampanje.

Ravno ste zaključili študij oblikovanja notranje opreme. V kolikšni meri vas je študij opremil z veščinami, s katerimi ste se spopadli pozneje pri proizvodnji in trženju Stolžka?

Za proizvodnjo in trženje lastnega izdelka sem se odločila zato, ker sem čutila pomanjkanje znanj z omenjenih področij. Žal so mnoge smeri študija v Sloveniji usmerjene preveč teoretično in ne omogočajo pridobivanja praktičnih znanj v času študija, zato se moraš znajti sam. Hkrati se mi zdi dejstvo, da znaš svoje izdelke prodati, odlična prednost.

Bi se danes projekta proizvodnje lotili kako drugače? Kako je potekalo financiranje proizvodnje?

Projekt bi zastavila malo drugače, predvsem pri iskanju proizvajalca. Bila bi bolj nezaupljiva, saj me je naivnost stala več kot pol leta (čakanje na prototipe in odgovore raznih mizarstev). Zagotovo bi obiskala tudi več mizarstev naenkrat in se bolj angažirala pri iskanju. Financiranje trenutno omogoča moja družina, ki mi izredno pomaga tudi pri vseh ostalih aktivnostih (sejmi, pošiljanje paketov po svetu, skladiščenje …). Na surovih začetkih je izrednega pomena, da te obkrožajo ljudje, ki ti brezpogojno pomagajo. Brez njih preprosto ne bi šlo. 

Stolžek je 'zlitje minimalizma, trajnostnega oblikovanja in izpopolnjene funkcionalnosti'? Kakšen je vaš odnos do vsega naštetega in v kakšni meri je vse troje tudi del vaše estetike?

Že v času študija sem opazila, da so mi bližje oblikovalci, ki pri oblikovanju dajejo prednost preprostosti in hkrati ne pozabijo na funkcionalnost izdelka. Zato se tudi sama trudim slediti tej noti – preprosto, estetsko, iz naravnih materialov in (multi)funkcionalno. Trajnostno oblikovanje z vsakim letom postaja bolj ´in´ na raznih področjih, kar seveda podpiram, saj so v ospredju naravi prijaznejši materiali in izdelki, ki imajo dolgo življenjsko dobo, s čimer spodbijajo masovno proizvodnjo nekvalitetnih izdelkov s kratkim življenjskim ciklom, ki škodujejo okolju.

Skandinavski stil in trajnostno oblikovanje, ki se obrača k lesu in naravnemu, je verjetno narekovalo izbiro materiala – les. Ste razmišljali tudi o drugih materialih? Na primer retro Stolžek v plastiki ali betonski Stolžek kot vrtno pohištvo.

Razmišljala sem že o marsikaterem materialu, vendar se nekako vedno vrnem k lesu. Les in njegova naravna lepota sta bila tudi navdih za poimenovanje blagovne znamke – Woodieful, wood is beautiful. Plastika mi ni blizu, tako da iz tega materiala skoraj zagotovo ne bo na voljo, trenutno pa razmišljam o materialu, ki bi bil primeren tudi za zunanje prostore.

Iz petih Stolžkov pa bi lahko nastala tudi klopca … Nastajajo že nove ideje in izdelki?

Tako je. Razvijam nov izdelek, ki bo izdelan iz odpadnega materiala, ki nastane pri izdelavi Stolžka. Želja je, da bi nastala manjša kolekcija izdelkov, ki bi jih povezoval isti imenovalec – les. Vezana plošča se mi zdi zelo zanimiva, saj je pri Stolžku uporabljena na drugačen način, kot smo vajeni in tako nepričakovano popestri izdelek. Tako da jo lahko zagotovo pričakujete tudi pri nadaljnjih izdelkih.

Foto: Woodieful 

Nazaj na vrh

Morda vas zanima tudi

Minimalistično stanovanje AT v Frankfurtu

Tole minimalistično stanovanje, ki ga je leta 2017 oblikoval Mohamed Moussa, se nahaja v Frankfurtu v Nemčiji. Prostorno stanovanje, ki meri 135 kvadratnih metrov, je opremljeno z minimalistično opremo, hkrati pa zasebni prostori služijo tudi kot poslovni prostori. Več

Moderno urbano stanovanje P. 26

Urbani luksuz oziroma moderno urbano stanovanje, ki ga je ustvarila arhitekturna ekipa Slava Balbek, Alexander Ivasiv in Yulia Tkachenko, se nahaja v Kijevu. Novi ukrajinski arhitekturni in oblikovalski studii postajajo pomembni akterji na področju arhitekture, projekti, ki prihajajo iz tega dela sveta, pa vedno nosijo trendovske ter oblikovalske rešitve, kjer se razkošen občutek prepleta z modernimi poudarki. Več

Penthouse stanovanje z odprto kuhinjo v črni barvi

To sodobno penthouse stanovanje v Barceloni je leta 2017 zasnovala arhitektka Susanna Cots. Susanna Cots je v tem stanovanju združila nevtralne barve, hrastov les, izčiščene linije notranjih kubusov ter steklo. Več

Plesen. 4 znaki, ob katerih morate nujno ukrepati!

Plesen je ena od strašnih resničnosti življenja v hiši. Ne glede na to, kako nov ali čist je dom, vedno obstaja možnost, da se plesen nekje skriva. Nekatere plesni so resnično nevarne, za ljudi s pomanjkljivim imunskim sistemom pa lahko celo usodne. Tudi če plesen še ni vidna, jo lahko že vonjamo. Več

Nazaj na vrh


Naključni članki